Mera tillökning i familjen!

Idag fick jag en systerdotter!! Min syrra fick en dotter!! Jag hade det pa kann alltsa, jag visste att nagot skulle handa idag. Ringde mamma nar jag var inne i stan for att sla ihjal lite tid innan jag skulle mota upp med min kompis och nar hon inte svarade, borjade jag direkt luska i vad som kunde sta pa. 9 av 10 ganger nar jag ringer ar mamma hemma, sa jag forstod direkt att nagot var pa gang. Sa nar hon val ringer far jag reda pa att de hade varit och mott upp med syrran och Tomas for att ta Tioma och Melora over natten, for Dione skulle till BB!! Klockan var da 14.00 svensk tid, och har i New York var den 8.00 pa morgonen och jag kampade med att ta mig ur sangen for att hasa mig till jobbet. Blev lite putt att hon inte horde av sig nar hon en gang var pa gang, det lovade ju hon! Men samtidigt antar jag att det ar val kanske inte sa latt att tanka klart nar nagot sant har hander. Shit, jag hade stimmat ihjal mig!

Klockan 18.30 var hon redan fodd och allt hade gatt jattesmidigt och alla madde val och sa... Min syrra ar en champ, hon gjorde det hela endast pa lustgas. Drugs are for whimps!

Nyfödda flickan Horvat...

Sa detta ar tjej nummer 6 i var lilla klan. Alltsa mellan oss systrar. I allt sa hade mormor fyra flickor, mamma hade tre, Monia har ocksa tre och sen nu Dione tre hon med... Vi haller stadigt pa vara traditioner! Vi far val se hur det gar den dagen det ar min tur... nar det nu blir... Namnet ar annu inte bestamt. Nar jag pratade med syrran tidigare idag namde hon tva namn, som jag inte kommer ihag nu, men det var ett som lat franskt och det gillade jag. Bada hennes flickor har ovanliga namn sa det blir nog nagot at det hallet for nya baby Horvat oxa...

Annars for ovrigt sa borjade jag sticka idag! HA! Vart kom det ifran? Jag har ju dock snackat om att sticka en halsduk ett bra tag nu sa idag nar jag motte upp med Virve i 'hennes' Knitting store' hinner jag inte ens blinka forran jag sjalv sitter dar med garn och nalar och tjattrar med de gamla damerna som oxa sitter dar och stickar! Mycket interessant upplevelse, och om jag ska vara helt arligt sa var det faktiskt ganska kul ocksa. Good vibes and energy, helt enkelt. Glada manniskor som delar en passion. Det smittar av sig! For ovrigt var jag ju helt snurrig av babylycka sa allt har varit lite fuzzy i kanterna idag! :D

Kommentarer
Postat av: mee

hej ingen komenterar mig blogg typ, kan inte du göra det?

2009-04-25 @ 14:16:44
URL: http://meeonly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0